Oficiální představení vozu je naplánované na 1 září, a tak budeme doufat, že plánovanou akci nenaruší nějaká nečekaná situace.
Konečný vzhled automobilu je zatím zahalený rouškou tajemství, ale Škoda postupně uvolňuje na internet různé nákresy a fotografie z části zamaskovaných vozů.
Známé informace
To, co už je jasné, je název modelu Enyaq iV a dále to, že jde o SUV o celkové délce vozu 4,648 metrů.
Interiér je charakterizovaný jako vzdušný. Přestože některé modely budou s pohonem na všechny čtyři kola, přední a zadní nápravu nebude spojovat středový tunel, jak jsme u vozů této značky zvyklí. Nápravy by měly komunikovat elektronicky.
Klasickou přístrojovou desku nahradí displeje a jen v dolní části by měly být některé základní vypínače. Můžeme se těšit na displej před volantem a také na přídavný displej s rozšířenou realitou. Enyaq iV bude klasický pětimístný vůz a rovněž by měl být ve sportovní variantě.
Automobil bude disponovat asi o třetinu menším zavazadlovým prostorem, než jaký je u konvenčních typů vozu.
Pestrost modelů
Kompletní výrobní série by měla nabízet 3 modely s pohonem na zadní nápravu, které se budou lišit kapacitou baterie, dojezdem a cenou. Jako dojezd je uváděno 340 až 500 km a pokud se vůz opravdu na dojezd 500 km dostane, bude patřit určitě ke špičkám elektromobilů. Další dva modely budou s pohonem na čtyři kola.
Další potěšující zprávou je, že Škoda nehledá pro výrobu nějakou levnou destinaci, ale zařadí výrobu vozů do závodu v Mladé Boleslavy, kde se bude vyrábět vedle dosavadních modelů aut. Pokud půjde vše podle plánu, výroba by se mohla rozjet ještě letos, někdy koncem roku.
První dojmy z jízdy
Model si už mohli vyzkoušet někteří novináři a jejich dojmy jsou dobré. Vůz nabízí tiché a pohodlné svezení, podvozek tlumí nerovnosti. Samotné baterie váží skoro 4 metráky, ale jsou rovnoměrně rozložené v podvozku automobilu. Těžiště vozu se drží nízko a díky tomu auto dobře sedí v zatáčkách.