První životní etapa mimořádně pracovitého závodníka, podnikatele a vynálezce
Karl Abarth se narodil rakouské matce a otci s italskými kořeny, který se kvůli dědictví v podobě hotelu vrátil krátce po narození syna zpět do Itálie. Karl tak rostl s matkou ve Vídni a už od útlého věku byl velice soutěživý, fascinovala ho rychlá jízda a měl mozek bystrý natolik, aby se už jako kluk zajímal o různá technická vylepšení, která by umožnila jeho koloběžce vylepšit jízdní vlastnosti. Své první vylepšení z koženého opasku si nechal udělat od místního ševce už v 10 letech, aby ujel svým kamarádům v závodě.
V šestnácti letech už pracoval v dílně a seznamoval se s konstrukcí motocyklových rámů, motorů a podvozků vozidel. Jeho nadšení a talentu si všiml motocyklový závodník Opawsky a přivedl ho do továrny Thun. Tam měl možnost dělat generální opravy motorů a pracovat na vylepšeních. Z dílny už byl na okruh jen krok, a tak když onemocněl tovární jezdec, byl to on, kdo ho zastoupil. Dráha motoristického závodníka byla přerušena, když po dvou vážných nehodách už nedostal potvrzení o zdravotní způsobilosti.
Kariéra v Itálii
Mladý muž odchází za otcem do Itálie a nabídne se Ferrymu Porche, se kterým se seznámil na závodištích, jako spolupracovník. Byl ale rok 1945 a pro rodinu Porche začíná složitý boj se soudy, které ji viní z válečné spolupráce se zločinci. Trvá měsíce, než se rodina očistí, ale Ferry Porche využije nabídku a vezme Abartha do společnosti Cisitalia. Ta sice po dvou letech zkrachuje, ale Abart získá dost znalostí o automobilech, odkupuje některé modely z končící firmy a v roce 1949 si zakládá svou společnost.
Buduje závodní tým a vyrábí doplňkové sady pro maloobjemové vozy, kterými by se auta upravovala, a tak mohly ze sériových vozů jednoduše vnikat vozy s lepšími vlastnostmi, výkonem a odlišným vzhledem. Jako první vylepší oblíbený vůz Fiat, přezdívaný topolino.
Slávu mu ale přinese jeho tlumič výfuků, kterým auto získá velice silný zvuk. Pracuje na dalších vylepšeních a firma prosperuje a rozšiřuje se. Z Vozu Ferrari 166 mille miglia dělá za použití hliníkových bloků nové, odlehčené závodní vozidlo.
V roce 1955 udělá Abarth z Fiata 600 sportovní vůz 750 GT, a právě tímto vozem začíná éra sportovních vozů Abarth. Vůz zajede mnoho silničních rekordů a vyhrává závody.
Svět ohromí Fiatem 500 Abarth, kde použije svůj výfuk a karburátory Weber. Přichází další vítězné závody a od Fiata přichází nabídka, která Abarthovi zaručuje tučnou sumu za každé vítězství, které s vozem Fiat získá.
V roce 1971 se slučuje se značkou Fiat. Za období 1949 až 1971 jeho vozy posbíraly na závodech 7327 vítězství.