Pokud se někdo rozhodne, že už ho nebaví být pouhým zaměstnancem a chce rozjet svůj vlastní byznys, není jediný důvod k tomu, aby si tento svůj sen odpíral. Podnikat už dnes může přece každý a příležitosti se vždycky nějaké najdou. Jen se musí vědět, jak na to.
V první řadě musí ten, kdo chce rozjíždět svůj byznys, samozřejmě vědět, čemu se tu hodlá věnovat, co a jak chce dělat a čeho tu chce dosáhnout. Protože bez jasné vize by se sice teoreticky také mohlo dařit, ovšem takové zmatené počínání určitě není tím pravým.
Pak si člověk musí na svůj byznys také zavčasu obstarat dostatek finančních prostředků. Představa, že se rozjede podnikání bez počátečních a klidně nejen počátečních investic, že se z ničeho zrodí něco, zpravidla nefunguje. Jen ten, kdo maže, také jak známo jede.
Dále si musí takový nastávající byznysmen zavčasu pořídit i další záležitosti, jež se budou jeho podnikání týkat. Někdy je pro byznys zapotřebí dejme tomu vhodný objekt či prostor, někdy se to neobejde bez odpovídajícího vybavení, zařízení, techniky a strojů, v mnoha oborech je potřebné mít zajištěné dodavatele i odběratele ještě dříve, než se do toho člověk dá.
A hlavně se tu musí umět počítat. A při tom odložit pomyslné růžové brýle. Protože byznys musí jak známo přinášet zisk, musí být náležitě výnosný. Jistě, mohl by být provozován i tak, že by ho podnikatel z něčeho dotoval, ale to by nemělo logiku. Podnikáním se má vydělávat a ne tratit.
A tak je tu pro každého možnost, do nějakého toho byznysu se pustit. Nikdo nemusí být zbaven této možnosti, nikdo nemusí stát stranou, nikdo se nemusí zříkat šance na obdobný způsob své vlastní obživy. Ale než se do toho někdo dá, musí vědět, co chce a jak toho míní dosáhnout. Bez toho je totiž každé podnikání víceméně hned v zárodku odsouzeno k neúspěchu, ke krachu.